dimarts, 21 d’abril del 2009

La mala llet del mercat del Lleó


Hi havia una vegada uns ramaders gironins que tenien unes explotacions lleteres i, cansats de que les grans empreses distribuïdores del sector els hi prenguessin el pel amb el preu que els oferien per el seu producte, varen decidir de vendre ells mateixos, directament, la llet.
Van fer un bon estudi de mercat que els aconsellava de provar un producte innovador, muntar expenedors automàtics de llet que fossin oberts les 24 hores del dia.
 
Aquest estudi els deia que el lloc més adient per a provar aquesta novetat era el mercat del Lleó. (a qualsevol mercat però com que ha Girona el més important és el del Lleó, van decidir provar-ho allí).
La seva sorpresa va ser que no es van poder posar d'acord amb el gerent municipal del mercat, la regidora del mateix i la resta de l'ajuntament -d'un altre color polític-. Com que veien que allò semblava més una casa de barrets que un mercat municipal i, que hi corria molt mala llet, van decidir marxar, no fos cas que els espatllessin la seva que era molt bona.
 
A Salt, els van rebre amb les mans i els braços oberts, no podien deixar escapar una bona iniciativa com aquesta!
Poc després, els ramaders instal·laven la màquina automàtica  expenedora  de llet al mercat de Salt. 
 
Esdevingué en un èxit mai vist, els veïns feien cua per a obtenir una llet fresca i de gran qualitat que no ha passat per les mans d'alguns dels grans en la nostra societat  capitalista.    
 
Girona, de nou, va tornar a quedar-se amb un pam de nas i encara a hores d'ara, els senyors de l'ajuntament es pregunten què els ha passat que han tornat a perdre un altre bona oportunitat (o ho haurien de fer però segur que no ho fan).
 
Aquest conte s'acaba amb una reflexió tipus "moraleja",
Cada dia hi ha més parades tancades al mercat del Lleó, com és possible?
 
Dime con quien andas y te diré como acabas.

11 comentaris:

  1. Jo treballo al mercat del lleó i no hi ha cap parada tancada. No ho entenc...

    ResponElimina
  2. No sé a quin mercat deus treballar, ahir dia 23 d'abril hi havia 4 parades tancades i-o en traspàs ( amb un rètol molt gros que ho publicita) a part d'una carnisseria que diuen que son de vacances. No enganyem a la gent si us plau, deixem això per als polítics.
    Veient els teus comentaris sembles molt vinculat al mon de la política. Si no t'agrada el que escric, és molt fàcil, no ho llegeixis. Però no aprofitis aquest espai per a dir mentides per això ja tenim els diaris.

    ResponElimina
  3. No pretenia enganyar ningú, però últimament no he vist cap parada tancada, paraula. Potser no m'hi he fixat prou i en comptes d'haver dit que no hi ha cap parada tancada hauria d'haver dit que no n'he vist cap de tancada. Ja m'hi fixaré més i demano perdó si he desinformat a algú.

    Pel que fa a lo de la llet, realment m'hauria agradat poder-ne comprar al mercat directament dels ramaders. No sabia que s'hagués deixat escapar aquesta oportunitat a Girona. Una autèntica llàstima si ha estat per desacords polítics, realment.

    Òbviament tenim ideologies polítiques diferents. De totes maneres, si escrius un blog sobre política, hauries d'acceptar que el llegeixi i opini gent amb idees diferents. De fet seria molt avorrit que tothom digues que li agrada molt el que escrius i que hi està totalment d'acord, no? Crec que està molt bé que tothom opini.

    ResponElimina
  4. Ah, i no estic vinculat al món de la política. No sóc militant de cap partit ni res d'això, però senzillament tinc interès amb la política, com tothom n'hauria de tenir, ja que la política ens afecta a tots.

    ResponElimina
  5. És veritat, Alina, pobre paio, només ha dit el que pensava amb tota correcció! si no vols que t'opinin al bloc, hi ha uns botonets per no autoritzar cap comentari i escrius tu sola i prou!
    salut!

    ResponElimina
  6. Clara, si ho hagués volgut fer, ja estaria fet.
    Si de cop un paio amb nom de personatge de carta de Màgic, escriu notes a tots els teus post i, a més, amb mentides, és normal que a sobre, no li doni copets d'ànim a la espatlla. Per això, després del seu segon escrit on rectifica el que ha dit, li dic que estic d'acord amb ell, disculpes acceptades. No tinc un blog sobre política, el tinc sobre les males actuacions-gestions del polítics, coses que ens afecten a tots i que ningú no denuncia.

    ResponElimina
  7. Eps! Quin problema hi ha amb el Magic?
    Vaig escriure notes a tots els posts perquè els he llegit tots i m'ha vingut de gust opinar.
    I repeteixo que no són mentides (una mentida ho és quan es fa de forma voluntaria amb intenció d'enganyar) sinò un error en tot cas. Passo cada dia per dins del mercat i no havia vist parades tancades (no dec ser prou observador).

    ResponElimina
  8. Ei Dakkon cap problema amb el Magic. És tot de bon rotllo home!

    Mentides per que quan ho vaig llegir és el que em va semblar, això és el que explicava.
    Treballes al mercat o tan sols hi passes cada dia però?
    Has vist ja les parades tancades?
    Per cert, els de la carnisseria que èren de vacances van tornar a obriir el dia 25.

    Bon pont

    ResponElimina
  9. Treballo a les golfes del mercat i sí, he vist alguna botiga de verdures i hortalisses que es traspassa, com a mínim.
    Per cert, ets la segona noia que conec que sap algo de màgic. Vaig flipar quan vas identificar el nom amb la carta!

    ResponElimina
  10. Dakkon, hi ha una mica de trampa. Vaig buscar el nom al google i em va sortir directament. A mi no em motiva massa el tema de màgic peró tinc amics que si.

    ResponElimina